

Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobilit v různých sférách vzdělávání. Programu se mohou zúčastnit studenti, učitelé dobrovolníci ale organizace.
Za účelem potřeb žáků se škola rozhodla realizovat projekty Erasmus. První projektový rok naší studenti navážou spolupráci se zahraniční školou. Budou vzájemně pracovat na projektu zaměřeném na zvýšení povědomí žáků o kvalitě životního prostředí regionu, ve kterém žijí. Následně uskuteční návštěvu na partnerské škole, kde společně zhodnotí dosažené výsledky. Při realizaci projektu budou rovněž využívány moderní informační technologie a prezentační technika.
Do projektu budou zapojení pedagogičtí pracovníci s aprobací – biologie, chemie, informatika, matematika, fyzika, zeměpis, anglický jazyk. Tito učitelé budou v průběhu trvání projektu vyjíždět na kurzy do zahraničí. Dalšími zapojenými pracovníky jsou: ředitelka školy, zástupkyně ředitelky, PR manager. Tito pracovníci zajišťují administrativní podporu projektu (finanční řízení projektu, plán aktivit šíření výstupů projektu, zajišťování dopravy na kurz, hodnocení projektu).
Naším cílem bylo spolupracovat s organizací, která se rovněž jako naše škola zajímá o environmentální problémy planety. Vede žáky k poznávání životního prostředí a možnostem jeho ochrany. Zároveň jsme chtěli, aby žáci naší školy rozvíjeli své jazykové dovednosti v angličtině při komunikaci se žáky hostitelské školy. V neposlední řadě, aby poznali kulturní zvyklosti jiné krajiny. Školy jsme kontaktovali prostřednictvím platformy eTwinning. Povedlo se nám navázat spolupráci s maďarskou školou Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium, která je ekologicky zaměřená a vede své žáky ke zvyšování povědomí o kvalitě životního prostředí, což zcela odpovídalo kontextu našeho projektu.
Součástí týmu, který byl do projektu zapojen, byli: paní ředitelka Bačová, paní zástupkyně Adamusová, pana Bača ml. a paní tajemnice. Tým poskytoval administrativní a logistickou podporu zúčastněným žákům a pedagogům.
Vzhledem k tomu, že koncept našeho projektu byl zaměřen ekologicky a jedním z cílů bylo zvýšit povědomí žáků o životním prostředí regionu, v němž žijí, a srovnat ho se zahraniční školou, zaměřili jsme se primárně na žáky 3. ročníku. V rámci volitelného předmětu Přírodovědný seminář studenti zpracovávají ročníkový projekt, ve kterém se zabývají ekologií a environmentálními problémy. Požadovaný počet žáků na plánované mobility jsme doplnili o zájemce z třetího ročníku, kteří projevili zájem o spolupráci a aktivně participovali na zadaných dílčích úkolech v průběhu realizace projektu. Hlavním kritériem pro výběr žáků byl zájem o spolupráci a vyvinuté úsilí na vypracování zadaných úkolů.
Každé mobility se zúčastnilo 10 žáků a 2 pedagogové. Z důvodu plánovaného zavádění CLIL do výuky nejazykových předmětů jsme měli v plánu vybrat jako doprovodné osoby vyučující nejazykových předmětů (ZEM, BIO, DĚJ, MAT apod.). Z tohoto důvodu jsme vybrali jako doprovodnou osobu pana Korbela, jenž vyučuje zeměpis. V průběhu realizace projektu došlo ke změně personálního obsazení učitelského sboru na naší škole, a tak jsme se rozhodli jako druhou hlavní doprovodnou osobu vybrat třídní vyučující zapojených žáků, paní Tauferovou. Žákům i učitelům jsme následně jako druhý doprovod a jazykovou podporu přidělili vyučujícího anglického jazyka, který jim v případě potřeby mohl pomoct s překladem do angličtiny nebo naopak, čímž jsme vytvořili bezproblémový průběh mobilit.
Aktivity, jež jsme se rozhodli uspořádat, jsme rovněž přizpůsobili tomu, aby korespondovaly s náplní projektu a jejich výstup přispěl k dosažení stanovených cílů. V rámci projektu jsme realizovali plánované aktivity, které vedly k rozvoji jazykových, manuálních, digitálních, ale i komunikačních dovedností žáků a učitelů. Postupovali jsme následovně:







Realizaci projektu hodnotíme jako úspěšnou. Byly naplněny všechny stanovené cíle:
Díky prostředkům, které škola získala v rámci projektu Erasmus+, jsme podpořili 20 žáků a 4 pedagogy naší školy, kteří měli možnost rozšířit své vědomosti, získat nové zkušenosti a získat větší sebevědomí při užívání cizího jazyka.
V průběhu dubna sdíleli účastníci obou mobilit své zkušenosti a zážitky z Maďarska žákům z nižších ročníků. Připravili si interaktivní besedu, která mladší spolužáky velice zaujala a přivedla je na myšlenku zúčastnit se programu Erasmus+ v budoucnu.







Projekt byl v březnu 2023 úspěšně ukončen.
OID organizace: E10203539 na Portálu programu Erasmus+ a Evropského sboru solidarity