Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016216
Projekt je realizován v rámci Výzvy Šablony pro SŠ a VOŠ II, MŠMT – poskytovatel dotace z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Na tento projekt byla poskytnuta finanční podpora EU.
Prioritní osa: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Projekt je zaměřen na personální podporu a osobnostně profesní rozvoj pedagogů školy.
V projektu byly zvoleny šablony
Školní kariérový poradce
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol
Cíle šablon
Podpořit žáky SŠ při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, včetně žáků s potřebou PO a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.
Profesní růst pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.
Podpořit pedagogy středních škol v ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol.
Projekt bude realizován v období září 2019 – srpen 2021.
(zveřejněno 21.12.2019)
Tiskové zprávy
Březen 2020
Školní kariérový poradce
byly uskutečněny dvě konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně výběru vysoké školy dle zájmu a profilace žáka, dále byly doporučeny alternativy ke zvoleným oborům v rámci zvýšení šance na přijetí na VŠ
byla konzultována možnosti pokračování studia a vrcholového sportu
pro žáky posledního a předposledního ročníku školy byla domluvena a uspořádána přednáška s pracovnicí společnosti SCIO řešící problematiku přijímacích zkoušek formou NSZ
Duben 2020
Školní kariérový poradce
dvě online konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně výběru vysoké školy, do které je možno se přihlásit v rámci dodatečného přijímacího řízení – uzpůsobení volby dle zamýšlené profilace žáka, zmapování vysokých škol, které umožňují studijní pobyty v zahraničí ve vybraných lokacích
Květen 2020
Školní kariérový poradce
byly uskutečněny dvě konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně výběru vysoké školy dle zájmu a profilace žáka, dále byly doporučeny alternativy ke zvoleným oborům v rámci zvýšení šance na přijetí na VŠ
byla uskutečněna online diskuse se zástupcem kulturního atašé americkým diplomatem D. Morrowem a členkou organizace Fulbright M. Tavakoli za účelem prezentace pomaturitního studia v USA žákům naší školy, včetně uvedení nezbytných předpokladů pro zajištění vhodné přípravy, časového harmonogramu jednotlivých kroků, které je nezbytné před zamýšleným studiem provést
Červen 2020
Školní kariérový poradce
byly uskutečněny dvě konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně výběru vysoké školy dle zájmu a profilace žáka, dále byly doporučeny alternativy ke zvoleným oborům v rámci zvýšení šance na přijetí na VŠ – jednání se žáky, kteří jsou umělecky či sportovně zaměřeni
identifikace zájmu žáků třetího ročníku o předměty, ze kterých chtějí skládat v příštím roce maturitní zkoušku a pomoc s jejich výběrem s ohledem na zamýšlené studium vysoké školy
Září 2020
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
v měsíci září absolvovalo celkem 10 vyučujících Gymnázia EDUCAnet Ostrava 2 návštěvy EDUCAnetu Praha v individuálních termínech za účelem zdokonalení se v předem určených oblastech, jako např. využití ICT ve výuce, jazykové vzdělávání, projektová výuka, čtenářská gramotnost.
návštěvám předcházela online porada zapojeného pedagoga z vysílající školy společně s pedagogem školy hostitelské tak, aby došlo vytipování konkrétních potřeb a možností zdokonalení se ve výuce daných předmětů. Reflexe dosažených cílů proběhla mezi návštěvami a taky na závěr, kdy si pedagogové vyměnili zkušenosti a odlišnosti své výuky v návaznosti na účast zapojeného pedagoga ve vyučovacích hodinách a stanovili si body spolupráce do budoucna.
protože měli zapojení pedagogové různé zkušenosti, své nabyté zkušenosti sdíleli s ostatními kolegy na schůzích předmětových komisí. Velmi diskutované bylo především zapojení IT ve výuce, ať už prezenční nebo s ohledem na znovu nařízenou výuku distanční.
Říjen 2020
Školní kariérový poradce
konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně volby zkušebních předmětů maturitní zkoušky v souvislosti s dalším směřováním studia, vysvětlení nového modelu maturitní zkoušky
konzultace a doporučení přípravných kurzů a služeb testovacích společností k zajištění vhodné přípravy na přijímací zkoušky na vysokou školu v následujícím školním roce s žáky třetího ročníku
Listopad 2020
Školní kariérový poradce
byly uskutečněny dvě konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně výběru vysoké školy dle zájmu a profilace žáka, dále byly doporučeny alternativy ke zvoleným oborům v rámci zvýšení šance na přijetí na VŠ
účast školního kariérového poradce na webináři Kariérové poradenství a aktuální problémy dneška (osobnostní rozvoj a připravenost na změny na trhu práce, práce s portfoliem žáka) – následná konzultace osobnostního rozvoje růstového a fixního myšlení s kolegy v souvislostí s přípravou formativního hodnocení na příští školní rok
Prosinec 2020
Školní kariérový poradce
byl založen virtuální prostor pro sdílení informací školního kariérového poradce s žáky 3. a 4. ročníku, vkládány byly a dále jsou novinky o pomaturitním studiu, dnech otevřených dveří a online veletrzích vysokých a vyšších odborných škol. Kladen důraz je především na aktuálnost informací, kdy školní kariérový poradce spravuje žáky o konání aktuálních akcí, které probíhají a žáci by jejich konání nemuseli podchytit.
Leden 2021
Školní kariérový poradce
v lednu 2021 byly vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky
byly vytipovány online dny otevřených dveří, adresně doporučeny žákům k zajištění informovanosti o nárocích na studium a možnosti získat po splnění kritérií body do přijímacího řízení
Únor 2021
Školní kariérový poradce
v únoru 2021 byly v kariérovém poradenství vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky v rámci preferovaného studijního směru
průběžně byl aktualizován virtuální prostor určený aktualitám z vysokých škol Google Classroom Kariérové poradenství pro žáky 3. a 4. ročníku
Březen 2021
Školní kariérový poradce
v březnu 2021 byl uskutečněn workshop pro vyučující ohledně zřízeného Google Classroom Kariérové poradenství pro žáky III. a IV. ročníku a možnosti jeho aktualizace (studijní obory na VŠ, popř. vyšších odborných školách, o nově akreditovaných oborech, o přípravných kurzech, o dnech otevřených dveřích, o podmínkách přijetí na konkrétní obory).
osobní konzultace s žákyní 4. ročníku ohledně strategie přijetí na obor lékařství a volba alternativy v případě jejího nepřijetí
Duben 2021
Školní kariérový poradce
v dubnu 2021 byly v kariérovém poradenství vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky v rámci preferovaného studijního směru na vysokých školách, které mají prodloužený termín přijímacího řízení, případně budou vypisovat termín II.
Květen 2021
Školní kariérový poradce
aktualizace GC Kariérové poradenství (termíny podání přihlášek v prodloužených termínech I. kola a II. kola na vybrané obory vysokých škol)
konzultace s žákem 3. ročníku ohledně mimoškolní vědecké činnosti ve vztahu k přijímacímu řízení a konzultace s žáky 4. ročníku
Červen 2021
Školní kariérový poradce
identifikace zájmu žáků třetího ročníku o předměty, ze kterých chtějí skládat v příštím školním roce maturitní zkoušku
doporučení přípravných kurzů a služeb testovacích společností k zajištění vhodné přípravy na přijímací zkoušky na vysokou školu v příštím školním roce
osobní konzultace s žáky 3. a 4. ročníku
Září 2021
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
v měsíci září 2021 absolvovali vyučující Gymnázia EDUCAnet Ostrava další 2 návštěvy EDUCAnetu Praha v individuálních termínech za účelem zdokonalení se v předem určených oblastech, jako např. využití ICT ve výuce, jazykové vzdělávání, projektová výuka, čtenářská gramotnost.
návštěvám předcházela online porada zapojeného pedagoga z vysílající školy společně s pedagogem školy hostitelské tak, aby došlo vytipování konkrétních potřeb a možností zdokonalení se ve výuce daných předmětů. Reflexe dosažených cílů proběhla mezi návštěvami a taky na závěr, kdy si pedagogové vyměnili zkušenosti a odlišnosti své výuky v návaznosti na účast zapojeného pedagoga ve vyučovacích hodinách a stanovili si body spolupráce do budoucna.
nabyté zkušenosti sdíleli s ostatními kolegy na schůzích předmětových komisí. Velmi diskutované bylo především zapojení IT ve výuce, ať už prezenční nebo s ohledem na znovu nařízenou výuku distanční.
Školní kariérový poradce
v září 2021 byly v kariérovém poradenství vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky v rámci preferovaného studijního směru
konzultace s žáky čtvrtého ročníku ohledně volby zkušebních předmětů maturitní zkoušky v souvislosti s dalším směrováním studia, vysvětlení nového modelu MZ
konzultace a doporučení přípravných kurzů a služeb testovacích společností k zajištění vhodné přípravy na přijímací zkouška na vysokou školu v následujícím školním roce s žáky třetího ročníku
Říjen 2021
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
v měsíci říjnu 2021 absolvovali vyučující další návštěvy EDUCAnetu Praha v individuálních termínech za účelem zdokonalení se v předem určených oblastech, jako např. využití ICT ve výuce, jazykové vzdělávání, projektová výuka, čtenářská gramotnost.
pedagogové naší školy získali nové zkušenosti, nápady a podněty do svých vyučovacích hodin, měli možnost porovnat výuku naší školy s hostitelskou a získali přínosné informace jak pro distanční, tak pro prezenční výuku.
Školní kariérový poradce
v říjnu 2021 byly vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky
vyhledávání informací ohledně národních srovnávacích zkoušek
zobecnění a vysvětlení problematiky NSZ SCIO pro žáky 3. a 4. ročníku, podrobné vysvětlení principu fungování a uplatnění těchto zkoušek u přijímacího řízení na VŠ
zajištění NSZ pro žáky posledního ročníku
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP
v říjnu 2021 absolvovalo 11 vyučujících kurz DVPP zaměřeného na koučování k lepším studijním výsledkům, díky čemu se ve škole začalo doplňovat sumativní hodnocení o hodnocení formativní, čímž se formuje osobnostní růst žáka a motivuje ho to k dosahování vyšších cílů
Listopad 2021
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
v měsíci listopad 2021 proběhli další individuální návštěvy Gymnázia EDUCAnet Praha
vyučující své poznatky sdíleli v rámci setkání předmětových sekcí, kde se diskutovalo především zapojení digitálních technologií do vyučovacího procesu
Školní kariérový poradce
v listopadu 2021 byly vedeny osobní konzultace s žáky 4. ročníku ohledně výběru oborů na vysoké škole po složení maturitní zkoušky
seznámení se se stipendijním programem Scholarship – program určený pro nadané studenty
Prosinec 2021
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
v prosinci 2021 proběhli poslední individuální návštěvy Gymnázia EDUCAnet Praha v individuálních termínech za účelem zdokonalení se v předem určených oblastech, jako např. využití ICT ve výuce, jazykové vzdělávání, projektová výuka, čtenářská gramotnost.
získané zkušenosti z těchto návštěv vyučující sdíleli v rámci setkání předmětových sekcí, kde se diskutovalo především zapojení digitálních technologií do vyučovacího procesu
vyučující si v rámci Sdílení zkušeností rozšířili své vědomosti zejména v oblasti využití ICT ve výuce, jazykového vzdělávání a čtenářské gramotnosti.
Únor 2022
Projekt CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016216, na který byla poskytována finanční podpora od EU byl v únoru 2022 ukončen.
Výsledky projektu
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – v rámci této šablony 15 učitelů naší školy navštívilo hostitelskou školu, gymnázium EDUCAnet v Praze. Učitelé navštěvovali hostitelskou školu v individuálních termínech a každý z nich měl možnost v rámci 1 šablony absolvovat 16 hodin spolupráce s doprovodným učitelem. Každé návštěva byla spojená se vzájemnou přípravou, samotnou hospitací ve vyučování, následovala společná reflexe a sdílení získaných zkušeností.
Pedagogové naší školy získali nové zkušenosti, nápady a podněty do svých vyučovacích hodin, měli možnost porovnat výuku naší školy s hostitelskou a získali přínosné informace jak pro distanční, tak pro prezenční výuku. Všechny získané zkušenosti a podněty z návštěv byly následně pravidelně předávány v rámci porad předmětových sekcí.
Sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv pedagogů mělo vliv i na zvýšení kvality práce pedagogického sboru naší školy. Pedagogové se rozšířili své vědomosti zejména v oblasti využití ICT ve výuce, jazykového vzdělávání, čtenářské gramotnosti. Pedagogové si rozšířili portfolio využívaných vyučovacích metod a výrazně rozšířili možnosti výuky ve svých předmětech.
Výuka byla výrazné obohacená o využívání různých interaktivních aplikací (Kahoot, Quizizz, Wizer, Genial.ly apod.), učitelé začali ve zvýšené míře v hodinách využívat moderní techniku, kterou škola v průběhu realizace Šablon 2 zakoupila (interaktivní LCD 3panely, roboty, brýle pro virtuální realit) a tím se posílila i digitální gramotnost učitelů ale rovněž i žáků, kteří nadšeně vítají a využívají nabízené didaktické pomůcky ve vyučování.
Velmi přínosné bylo i absolvování kurzu DVPP zaměřeného na koučování k lepším studijním výsledkům, díky čemu se ve škole začalo doplňovat sumativní hodnocení o hodnocení formativní, čímž se formuje osobnostní růst žáka a motivuje ho to k dosahování vyšších cílů.
Výsledky a zkušenosti aplikovaných metod a využívaných moderních technologií jsou následně probírány na pravidelných pedagogických radách, čímž se naše škola neustále posouvá vpřed a tím se naplňuje jeden z hlavních cílů naší školy – být moderní školou 21. století.
Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Ochrana osobních údajů.