6. Klasifikace chování


 
Klasifikace chování

Klasifikaci chování žáků určí třídní učitel po projednání s učiteli, kteří ve třídě vyučují, a s ředitelem školy. Kritériem pro klasifikaci chování je dodržování pravidel chování (školní řád) v průběhu klasifikačního období.
Kritéria pro jednotlivé stupně klasifikace chování:
Stupeň 1 (velmi dobré)
Žák uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení školního řádu. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit.
Stupeň 2 (uspokojivé)
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními školního řádu. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo školnímu řádu, nebo se opakovaně dopouští méně závažných přestupků. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob. Stupeň 2 je rovněž žákovi udělen za 4 až 7 hodin neomluvené absence.
Stupeň 3 (neuspokojivé)
Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Stupeň 3 je rovněž žákovi udělen za 8 a více hodin neomluvené absence.