Kvalitní vzdělávání

Registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/22_003/0002637

CÍLE PROJEKTU
Cílem projektu je posílit kvalitní a dostupné vzdělávání a služby
dětem/žákům/studentům ve škole/školském zařízení příjemce prostřednictvím
realizace nejméně jedné z následujících aktivit projektu, v každém ze zvolených
specifických cílů v žádosti o podporu. Z oblasti zvyšování kvality bude realizována
aktivita vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ a z oblasti rovný přístup to budou
aktivity Kariérový poradce SŠ a Inovativní vzdělávání žáků v SŠ.

AKTIVITY PROJEKTU
1.III/5 Kariérový poradce SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám.
Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření
vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření19 a žáků
ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání

1.III/10 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ

Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků SŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s
využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a
strategií. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
Aktivita je určena pro skupinu žáků, přičemž v této skupině bude vždy podpořen minimálně jeden žák
ohrožený školním neúspěchem.

1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání SŠ (včetně ostatních pracovníků ve
vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Vzdělávání je možné realizovat formou akreditovaných i neakreditovaných kurzů nebo vzdělávacích
programů, stáží, nebo formou supervize/mentoringu/koučinku (dále také jen „kurz“). Stáže je možné
uskutečňovat pouze u zaměstnavatelů, tzn. ve firmách/institucích.

Tiskové zprávy

Tisková zpráva č. 1 – září 2023
V měsíci září 2023 byly zahájeny přípravné administrativní práce. Došlo ke
zpracování projektového cashflow a k nastavení postupů a kompetencí a toků
dokumentace při realizaci projektu.

Tisková zpráva č. 2 – říjen 2023
Pedagogický sbor byl seznámen s cíli a aktivitami které budou v průběhu projektu
realizovány. Zpracován byl harmonogram plnění aktivit projektu
Vyučující kteří budou pracovat na konkrétních aktivitách se seznámili s náplní, cíli a
způsobem realizace těchto aktivit. V návaznosti na to byly připraveny pro tyto
pedagogy pracovně právní dokumenty.
V rámci školního kariérového poradenství byly uskutečněny první schůzky včetně
přípravných prací a činností s prací kariérového poradce souvisejících. Založen byl
speciální Google Classroom pro podporu kariérového poradenství.

Tisková zpráva č. 3 – listopad 2023
V listopadu již proběhly první výukové hodiny inovativního vzdělávání.
Zpracována a odeslána byla v souladu s podmínkami projektu první zpráva o realizaci
projektu.

Tisková zpráva č.4 – prosinec 2023
V prosinci jsme už v plném proudu realizovali setkání s žáky, a také hodiny inovativní výuky. Žáci nám dali velmi pozitivní zpětnou vazbu. Jsme rádi, že jsme se do tohoto projektu mohli zapojit a těšíme se na další aktivity a setkání.

Tisková zpráva č.5 – leden 2024
I v měsíci lednu jsme realizovali setkání s žáky, a  další hodiny inovativní výuky. Napříč 1.-3.ročníkem jsme uskutečnili volbu povolání nanečisto. Přitom jsme si trénovali pracovní pohovor. V rámci inovativního vzdělávání, jsme si takový pohovor vyzkoušeli také v anglickém jazyce.

Tisková zpráva č.6 – únor 2024
Únorová setkání s žáky byla tematicky zaměřena na vytváření životopisů a
motivačních dopisů. V rámci inovativního vzdělávání byly uskutečněny hodiny
zaměřené na čtenářskou gramotnost, komunikaci v cizím jazyce a také vzdělávání
s využitím nových technologií.

Tisková zpráva č.7- březen 2024
V březnu jsme se v rámci setkání se studenty seznámili s katalogem prací a otestovali
testem stresu. V rámci inovativního vzdělávání jsme opět využili především výuku za
pomocí nových technologií.

Tisková zpráva č.8–duben 2024
V dubnu jsme se zaměřili na spolupráci s Ostravskou Univerzitou. Studenti navštívili
pedagogickou i filozofickou fakultu, absolvovali prohlídky prostor, přednášky i
workshopy a byli informováni o možnostech studia na těchto fakultách. Naše škola se
také prezentovala na akci pořádané Ostravskou Univerzitou s názvem: za kariérou,
konanou v prostorách campusu OU. Čtenářská gramotnost a využití nových
technologií nechyběly studentům ani tento měsíc a opět na nich intenzivně pracovali.

Tisková zpráva č.9 – květen 2024
Květen byl v naší škole nabitý zajímavými akcemi. Během května studenti prezentovali své
ročníkové projekty na kterých pracovali ve skupinách a s odbornými garanty. Ročníkové
projekty byly zaměřené na praxi a na budoucí povolání studentů. Studenti, kteří uvažují o
pedagogickém studiu, si například vyzkoušeli reálnou výuku na základní škole. Dále
absolvovali týden vědy s jadernou elektrárnou. Budoucí ekonomové vytvářeli funkční firmu
včetně účetnictví a webových stránek apod.Pro technicky zaměřené studenty byla
naplánována akce Týden na jaderce pro studenty, kteří si chtějí na vlastní kůži vyzkoušet
vědecko-výzkumnou práci.
Třetí ročníky se zaměřily na SOČ (středoškolská odborná činnost) a na výběr a komunikaci
e-mailem se zadavateli na VŠ.
V rámci inovativní výuky studenti testovali propojení mezi online a praktickou výukou,
zkoušeli jinou formu vzdělávání, aby pak mohli posoudit, zda je pro ně jiná forma výuky
přínosnější a zajímavější.

Tisková zpráva č.10 – červen 2024
V červnu už se studijní tempo studentů mírně zpomalovalo, nicméně i v tomto měsíci aktivně
probíhala setkání. Stanovili jsme si směry, kterými bychom se chtěli vydat v následujícím
školním roce, co je potřeba doladit a na co se více za soustředit.
Inovativní výuka probíhala stejně jako v uplynulých měsících a stejně jako u karierového
poradenství i zde bylo diskutováno na co se můžeme těšit v následujícím školním roce.

Tisková zpráva č.11 – září 2024

V září jsme zahájili školní rok 2024/2025 úspěšným přivítáním nových i stávajících studentů. Září bylo měsícem plným aktivit a zajímavých projektů, které rozšíří vzdělávací možnosti naší školy. Druhé ročníky měly za úkol zvolit si garanta a téma ročníkových prací, které budou letos tvořit. Tyto práce by měly propojit jejich teoretické znalosti z jednotlivých předmětů s praxí potřebnou pro budoucí povolání. V průběhu září začaly také pravidelné konzultace s kariérovými poradci, jejichž cílem je pomoci studentům s výběrem dalšího studia a přípravy na budoucí profesní dráhu. Kariéroví poradci jsou k dispozici každý týden a nabízí individuální poradenství přizpůsobené potřebám studentů. V září jsme se zaměřili na zjištění zájmu studentů o navazující vzdělávání a vzdělávací projekty, které jim poskytnou potřebné znalosti a dovednosti pro jejich budoucí povolání. V rámci inovativního vzdělávání, se v 1.pololetí tohoto školního roku studenti zaměří na čtenářskou gramotnost.

Tisková zpráva č.12 – říjen 2024

V říjnu jsme se v rámci kariérového poradenství zaměřili na klíčové dovednosti, které studenti potřebují pro úspěšný vstup na pracovní trh. Studenti měli možnost se seznámit s moderními trendy v oblasti osobního brandingu a prezentace na trhu práce. Díky praktickým cvičením, která zahrnovala tvorbu vlastního životopisu i motivačního dopisu, získali reálné dovednosti, které jim pomohou zvýšit své šance na úspěch při ucházení se o studijní příležitosti i pracovní pozice. V hodinách inovativního vzdělávání, si studenti vyzkoušeli, jak rozumí psanému textu v anglickém jazyce a jak o něm přemýšlí. 

Vyhledávání

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky použití.