PRVNÍ ROČNÍK 2025/2026
Školní rok 2025/2026
E-mailové zprávy
- Sledujte, prosím, svou emailovou schránku, jejíž adresu jste zadali v systému DIPSY při odesílání přihlášky. Budeme postupně rozesílat důležité informace
Aktualizováno dne: 16.05.2025
Třídní schůzky
- Třídní schůzka pro rodiče žáků prvního ročníku proběhla ve čtvrtek 12.06.2025 v 15:30 hodin.
Aktualizováno dne: 16.06.2025
Začátek školního roku
- Školní rok 2025/2026 bude zahájen v pondělí 01.09.2025 v 08:40 hod.
Aktualizováno dne: 16.05.2025
Adaptační kurz
- informace k adaptačnímu kurzu pro Vás připravujeme
Aktualizováno dne: 16.05.2025
MEZINÁRODNÍ AP ZKOUŠKY A KURZY CTM
- AP zkoušky jsou celosvětově uznávané
- pomohou s přijetím a studiem na prestižních univerzitách v zahraničí i vybraných univerzitách v ČR
- na Gymnáziu EDUCANET Ostrava nahrazují profilovou část maturity
- vybrané české univerzity uznávají AP zkoušku jako náhradu přijímací zkoušky, případně bonifikují body navíc v přijímacím řízení
- většina zahraničních univerzit zohledňuje AP zkoušky v přijímacím řízení, můžete i získat kredity
- zkoušky pořádá nezávislá organizace College Board, USA
- studium kdykoliv a kdekoliv online
- studium kurzu individuálně dle talentu či zaměření studenta
- kurz probíhá v angličtině
- studium kurzů úrovně AP je přípravou pro složení AP zkoušky
- náskok pro studium na vysněné univerzitě v ČR i zahraničí
- 90% úspěšnost dokončení CTM online
Mezinárodní AP zkoušky a kurzy CTM – Gymnázium Ostrava EDUCAnet
ISIC karty
- Škola zajistí pro nastupující studenty ISIC katry.
- Možno využít při uplatnění slevy na jízdném.
- Vyplněnou přihlášku přinese student v první školní den spolu s poplatkem za nový průkaz (350 Kč).
- První školní den budou studenti vyfoceni na průkaz.
- Zde naleznete přihlášku ISIC karty pro studenty.
- ISIC průkaz je komerčním produktem, za který se VŽDY platí. Žádná verze průkazu ISIC tudíž není zdarma a elektronická forma je pouze jednou z možností prokazování platnosti. Avšak ISIC vydaný prostřednictvím školy (nový i prodloužený) je cenově zvýhodněn.
- Škola nemá z prodeje ISIC karet žádný zisk, působí pouze jako prostředník, veškeré platby jdou společnosti GTS ALIVE ČR.
Aktualizováno dne: 16.05.2025
Obědy ve školní jídelně
- Studenti mají možnost stravování ve školní jídelně.
- Prosím stáhněte si přihlášku pomocí odkazu níže.
- Přihlášku odesílejte e-mailem na adresu hana.minarova@zskrestova.cz do 30.06.2025.
- V průběhu prázdnin obdržíte na email pokyny k bezhotovostní platbě, zaplaťte stravu na září+čip (1.071 Kč), čipy si žáci vyzvednou hromadně první školní den. Další platby nastavit (např. trvalým příkazem) pouze za samotnou stravu.
- Cena jednoho oběda je 41 Kč (měsíc 950 Kč) + 121 Kč záloha za čip. První platba – srpen 2025 (na září 2025), poslední platba květen 2026 (na červen 2026).
- V červenci 2026 budou vyplaceny vratky na účty plátců, změny účtu prosím hlaste školní jídelně.
Aktualizováno dne: 16.06.2025
Učebnice
- Seznam požadovaných učebnic pro šk. rok 2025/2026 pro Vás připravujeme.
Aktualizováno dne: 16.05.2025
Školní informační systém ŠOL
- V prvních školních dnech Vám bude zaslán přístup do školního informačního systému.
- Doporučujeme seznámit se s uživatelskou příručkou systému ŠOL zde: https://aplikace.skolaonline.cz/dokumentace/KS/verejnost/
- Zákonný zástupce i žák mají každý svůj vlastní účet !!!
Rezervační systém (konzultace, tř. schůzky…)
Všichni žáci i rodiče si mohou v určené dny domluvit konzultaci s kterýmkoliv vyučujícím.

Pro domluvu konzultací s vyučujícími, jejich návštěvy v rámci třídních schůzek a IT podpory slouží pro větší pohodlí a úsporu času webová a mobilní rezervační aplikace. V aplikaci se zobrazují pouze skutečně volné časy jednotlivých vyučujících, není třeba tedy nic zdlouhavě domlouvat emailem či telefonicky. Rezervaci mohou vytvořit pouze žáci a rodiče s platným účtem.
- ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI – účet byl zástupcům vytvořen v rámci rezervace podpisu smlouvy o studiu
- ŽÁCI PRVNÍHO ROČNÍKU – založení účtu proběhne v prvních dnech školního roku
Nezapomeňte si domluvenou schůzku přidat přímo z aplikace nebo potvrzovacího mailu do svého elektronického kalendáře, abyste o ní neustále věděli.
Výběr vhodného IT zařízení pro žáka
Ať už jste uživatelem kterékoliv rozšířené platformy, můžete u ní bez obav zůstat. Ideálně však vybírejte menší a lehčí zařízení, které bez problémů zvládne celodenní provoz na baterii. S výkonem si vůbec nelamte hlavu, drtivá většina používaných aplikací a nástrojů je na webu nebo v cloudu a MS Office nejsou náročné na výkon.

Pro úplnost ještě uvádíme, že počítače se systémy Linux a ChromeOS spíše nedoporučujeme, protože nepodporují MS Office a nejsme schopni k nim poskytnout technickou podporu.
Priority při výběru zařízení:

Výdrž na baterii je nejdůležitější parametr. Z bezp. důvodů žáci nemohou používat zásuvky ve škole. Baterie proto musí vydržet po celou dobu výuky.

Hmotnost a přenositelnost, 13 až 14 palců je ideální velikost laptopu. Displej je stále dostatečně čitelný, ale pohodlně se vejde i do menšího batohu/kabelky.

Pohodlnost použití je také klíčová. Pokud můžete, zařízení před koupí vyzkoušejte, aby se vám s ním dobře pracovalo.
Tomuto tématu se také budeme podrobněji věnovat na třídní schůzce pro první ročníky, která se uskuteční 12.06.2025 v 15:30 hodin.
Pro Vaši lepší orientaci budou aktualizace označeny (aktualizace dne: XX.YY.YYY)