Navštívili jsme kouzelnou Itálii

18.6.2019

11.6.-16.6. jsme se zúčastnili zájezdu do Itálie. Vyjížděli jsme pohodlným autobusem o půl deváté ráno, zastavovali jsme ještě v dalších městech, takže hranice našeho státu jsme překročili ve večerních hodinách. Paní průvodkyně nám pouštěla filmy, aby nám cesta rychleji ubíhala, a večer jsme se všichni odebrali ke spánku.

Po náročné cestě jsme konečně dojeli na kraj Říma. Vlakem jsme se přemístili do centra města a pěšky jsme došli k Vatikánu. Když jsme si prohlédli náměstí svatého Petra, rozdělili jsme se. Jedna skupina navštívila vatikánská muzea, druhá skupina se vydala prozkoumat Řím. Pochutnali jsme si na výtečném obědě, obešli jsme celý Vatikán a odpočinuli jsme si v parku. Po ukončení osobního volna jsme pokračovali v prohlídce města. Navštívili jsme Piazza de Popolo, Andělský hrad a další krásné památky. Jelikož jsme byli všichni unavení po náročné cestě, odebrali jsme se do našich útulných pokojů a těšili jsme se na další den.

Následující den jsme se v brzkých ranních hodinách vydali na Vesuv. Cesta autobusem byla velmi děsivá, ale nakonec nás pan řidič vyvezl k hlavnímu vchodu a my jsme už pokračovali hezky po svých. Výhled byl fenomenální! Po sestupu dolů jsme se jeli podívat do Pompejí, kde jsme mohli vidět, jak sopka Vesuv toto město zcela zničila. Byl to nepopsatelný zážitek, dozvěděli jsme se, jak se tady lidem kdysi žilo. Byl to sice náročný den, jelikož jsme celý den byli na přímém slunci, ale stál za to!

Další ráno byli všichni unavení, ale čekala nás prohlídka Říma, na kterou jsme se moc těšili. První památka, jež nás čekala, se nazývá Španělské schody. Jedná se o barokní schody, které vedou ke dvouvěžovému francouzskému kostelu Trinita dei Monti. Schází se zde studenti a mladí milenci. Odtud jsme se vydali přímo k fontáně di Trevi. Fontána di Trevi patří mezi nejvýznamnější symboly Říma a je také největší fontánou ve městě, na výšku měří 25,9 m. Každý, kdo se chce do Říma vrátit, hodí pravou rukou přes pravé rameno minci do fontány. Pak jsme pokračovali na náměstí Piazza della Rotunda. Tam se nachází nejlépe zachovalá památka antického Říma – Pantheon neboli „chrám všech bohů“. Poté jsme měli osobní volno, abychom mohli nakoupit suvenýry a různé městské chuťovky, např. limoncello. Je to tradiční italský likér, který se vyrábí ze silné kůry těch nejlepších citronů oblasti Sorrenta.

Před námi byl poslední den strávený v Itálii a ten jsme věnovali návštěvě Florencie. Prohlédli jsme si překrásné náměstí a viděli jsme i sochu Davida. Také jsme měli velké štěstí, protože jsme dorazili v den, kdy se zahajoval “historický fotbal”, takže jsme viděli dlouhý pochod, kde se obyvatelé Florencie oblékli do historického oblečení a předváděli různé kousky. A hned za nimi šli týmy a fanoušci oblečení v barvě, které fandili.

Po prohlídce Florencie jsme vyrazili směr Česko. V Česku jsme měli několik zastávek v různých městech, a to byly: Plzeň, Praha, Pávov u Jihlavy, Brno, Nový Jičín a konečně Ostrava. Cesta byla moc příjemná. Autobus byl klimatizovaný a měli jsme možnost nabít si mobil a jiné přístroje. Cesta domů nám poměrně rychle uběhla, protože jsme se v rámci všech ročníků lépe poznali a celou cestu jsme si povídali. Poslouchali jsme hudbu a sledovali filmy. Do Ostravy jsme dorazili v 13:00 unaveni, ale šťastni 🙂

Magdaléna Paseková, studentka 1.A,
Karin Soukupová, Viktoriia Tyvodar, Adéla Krzystková, Yana Velehan, studentky 2.A