Učitelé v esejích našich studentů

18.4.2018

Nejúspěšnější autoři esejí o učitelích

Sekce českého jazyka všech škol sítě EDUCAnet uspořádala soutěž o nejlepší esej na téma Role učitele dříve a dnes. Inspirací pro studenty mohlo být zhlédnutí filmu Jana Hřebejka „Učitelka“, ale zdaleka to nebylo podmínkou.

Na našem gymnáziu vzniklo napříč ročníky téměř sedmdesát prací. Možná bylo až překvapením, jak vážně se nad rolí učitele studenti dokázali zamyslet, jak dokázali formulovat, co od učitele čekají – a určitě to nebyly úlevy či minimum učiva. Zamýšleli se nad tím, co znamená umět učit, jak mohou učitelé motivovat/odradit studenty, zdůrazňovali, jak oceňují, je-li učitel partnerem pro spolupráci a řešení problémů.

Do síťového finále bylo nakonec z Ostravy odesláno 18 nejlepších prací. A bylo pro nás v březnu velmi milým překvapením, když byla zveřejněna jména čtyř vítězů, autorů nejzajímavějších prací – a tři jména byla právě z našeho gymnázia. Tyto tři úspěšné autory jsme odměnili knižními poukázkami, ale uznání patří i všem ostatním, kteří se do této práce dali a esej vytvořili.

Vítězové: Natálie BERSKÁ (3. A), Barbora PPOKLUDOVÁ (4. A), Samuel RUSNOK (4. A).

/Z nejlepších prací celé sítě škol EDUCAnet vznikl i sborník, viz. link https://issuu.com/educanet4/docs/bersk_.docx /

 

Hana Kurillová, vyučující českého jazyka a literatury